09 lutego 2012

Wojownik czy leniwiec?


Beata Pawlikowska w swojej książce "W dżungli miłości" opisuje dwa typy osobowości ludzi, typ leniwca i wojownika.

 "Człowiek z osobowością leniwca postępuje tak samo. Nie chodzi o to, co robi na zewnątrz, bo pozornie może być bardzo aktywny — uprawiać sport albo tulipany, czytać książki, nurko­wać, zbierać znaczki czy prowadzić blog w internecie... Może być dyrektorem, nauczycielem, kapitanem statku, dziennikarzem al­bo właścicielem firmy. Na zewnątrz pochłania go wiele zajęć, ale w środku jest leniwcem. Nie lubi się męczyć, niczego specjalnie nie poszukuje, zarasta sobie spokojnie zielonym futrem z bakte­riami i wisi na swoim drzewie."

"Być wojownikiem to świadoma decyzja woli i dotrzymanie słowa danego samemu sobie. Oto najważniejsze cechy wojownika:
- silna wola
- panowanie nad złymi emocjami
- konsekwencja w działaniu
- umiejętność ustalenia ważności spraw
- umiejętność skoncentrowania się na tym co najważniejsze
-uczciwość i pozytywne nastawienie do siebie i świata
- odpowiedzialność
A siła wojownika polega na tym, że:
Wie co jest ważne w jego życiu i umie o to zadbać
Umie odróżnić dobro od zła i w życiu kieruje się dobrem
Pracuje nad tym, żeby pozbyć się swoich wad i słabości"

Książka ta skłoniła mnie do wielu refleksji dlatego postanowiłam się z wami podzielić tym małym fragmentem.
Bądźcie wojownikami!

2 komentarze:

  1. Niedawno czytałam tę książkę i też zapisałam sobie kilka cytatów. Próbuję każdego dnia, ale różnie bywa. Wierzę, że powoli, do przodu i nabiorę wprawy. Wojowniczej :)

    Pozdrawiam z Zurichu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj szalona i poobijana kobieto :) Czytaj co jakiś czas te cytaty, a będzie łatwiej. Powoli, krok po kroku, bez pośpiechu, a systematycznie i do celu. Ja wierzę, że już jesteś Wojowniczką.

    Ja również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń