19 lutego 2012

Prawa sukcesu

Napoleon Hill - kto związany z tematem sukcesu go nie zna? Dziś 16 praw sukcesu jego autorstwa:

I Prawo sukcesu
SUPERUMYSŁ

II Prawo sukcesu
OKREŚLONY CEL GŁÓWNY

III Prawo sukcesu
WIARA W SIEBIE
 
IV Prawo sukcesu
NAWYK OSZCZĘDZANIA

V Prawo sukcesu
INICJATYWA I PRZYWÓDZTWO


VI Prawo sukcesu
WYOBRAŹNIA

VII Prawo sukcesu
ENTUZJAZM

VIII Prawo sukcesu
SAMOKONTROLA

IX Prawo sukcesu
NAWYK ROBIENIA WIĘCEJ NIŻ TO, ZA CO CI PŁACĄ

X Prawo sukcesu
MIŁA OSOBOWOŚĆ

XI Prawo sukcesu
PRECYZYJNE MYŚLENIE

XII Prawo sukcesu
KONCENTRACJA

XIII Prawo sukcesu
WSPÓŁPRACA

XIV Prawo sukcesu
PORAŻKA

XV Prawo sukcesu
TOLERANCJA

XVI Prawo sukcesu
ZŁOTA ZASADA

A jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Która zasada jest najważniejsza? Czy do osiągnięcia sukcesu należy zastosować wszystkie? Z którymi się zgadzasz, co Cię w nich zaskakuje? Czekam na wasze opinie.

14 komentarzy:

  1. Bardzo się ciesze że przypomniałaś mi o tej pozycji - kiedyś wracałam do niej bardzo bardzo często, ale ostatnio zeszłą na dalszy plan, a że na ogół pewne zbiegi okoliczności mają głębszy sens to odgrzebię tego audiobooka a może wersję "literkową" :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie i na pewno będę tu zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się u mnie podoba, chociaż blog jest ciągle w budowie. Ja też lubię wracać do tej publikacji, również pozdrawiam.

      Usuń
  2. Wszystkie prawa są bardzo mądre ważne i potrzebne aby osiągnąć sukces. Dodaję do obserwowanych bo mi jako osobie dążącej do spełnienia marzeń (hey2day.blogspot.com) bardzo przydadzą się Twoje rady

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uważam, że wszystkie te prawa są częścią składową sukcesu, uwielbiam Napoleona Hilla. Bardzo fajnie, że moje posty są dla Ciebie interesujące, ale to nie moje rady ;) Wszystko co opisuję już ktoś kiedyś powiedział ;)

      Usuń
  3. Wypadałoby się zdecydować. Czy blog nie jest podstawą do oceny jak wspomniano, czy też strzelasz w ciemno zapominając że w ogóle mnie nie znasz, pokładając nadzieję w tym że wszyscy ludzie są świetni, więc i ja się do tego grona siłą rzeczy zakwalifikuję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy wszyscy ludzie są świetni? Nie wiem i nie mi to osądzać, ale lepiej doszukiwać się dobrego. A jaki jest blog ... myślę, że o tym decyduje autor ;)

      Usuń
  4. Według mnie zasadą której tu zabrakło jest bycie konsekwentnym. Bo jak długo by coś nam nie wychodziło, to upór pozwoli w końcu przeskoczyć przeciwności. Jednak walka i zawzięte dążenie do celu wiąże się z wieloma błędami, upadkami raz po raz i otrzepywaniem się z porażek. Także jeżeli miałbym wybrać tylko z zasad podanych wyżej, myślę że XIV prawo sukcesu jest jednym z najważniejszych.

    Pozdrawiam i dziękuję za komentarz u mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że prawo, które łączy się z Twoją opinią to właśnie porażka - bo to ona uczy nas konsekwencji w działaniu.

      Usuń
  5. Wiele z tych wymienionych praw pozwalających na osiąganie sukcesu jest ważnych, żeby nie powiedzieć wszystkie są ważne i nie osiągnie się sukcesu pomijając któreś z nich. Są one jak jedna pigułka zawierająca wiele ważnych komponentów, no może nie kompletnie wszystkich potrzebnych danej osobie do osiągnięcia sukcesu bo ten dla każdego człowieka może okazać się być czymś innym w końcu sukces ma różne oblicza.
    Jednak jakbym miał wybierać jeden składnik tej receptury, który jest ważne z mojego punktu widzenia to jest to prawo XII > koncentracja.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koncentracja na celu, zgadzam się - bez tego ani rusz ... dla mnie to punkt wyjścia.

      Usuń
  6. A mi brakuje właśnie pt III ...
    Wiara w siebie to mój słaby punkt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że masz świadomość co jest nie tak, a teraz koncentracja i praca nad sobą :)

      Usuń
  7. "Czynniki powszechnie uznawane za istotne gdy chodzi o osiągnięcie sukcesu są niemal zawsze nie istotne."

    Właśnie nagrywam o tym filmik. Więc na razie tutaj nie będę się rozpisywał. :)

    OdpowiedzUsuń